Autors: Svetlana Šabaļina, Baltijas SPA asociācijas prezidente.
Pie mums bieži nāk konsultēties jauna SPA centra būvniecības laikā vai jauna centra atklāšanas posmā, kad kļūdas redzamas ikvienam, ne tikai speciālistiem. Tajā brīdī tiek uzdots jautājums: kāpēc neviens neteica, ka vajag konsultēties ne tikai ar būvniekiem, dizaineriem un aprīkojuma piegādātājiem, bet arī ar SPA tehnologiem?
Mans redzējums par to, kā pareizi un bez zaudējumiem uzbūvēt SPA centru, lai tas darbotos un nestu stabilu peļņu:
Solis Nr. 1. SPA centra koncepcija un ideoloģiskais pamatojums.
Lai to definētu, nepieciešams noteikt mērķa auditoriju, noteikt auditorijas prasības, konkurences līmeni, identificēt mūsu jaunā SPA centra “rozīnīti” un “zvaigžņu” līmeni.
Solis Nr. 2. Projektēšana un dizains.
Atbilstoši apstiprinātajai koncepcijai tiek gatavots tehniskais uzdevums. Arhitekti un dizaineri gatavo pirmo projektu, kas obligāti jāsaskaņo ar SPA tehnologiem un jānoslīpē. Tiek ņemts vērā klientu plūsmas virziens, zonēšana, palīgtelpu izvietojums un daudzas citas nianses, kuru neievērošana var pārvērst projektu par nefunkcionālu un bezpeļņas objektu.
Solis Nr. 3. Biznesa plāns.
Biznesa plāna rakstīšana ietver 30 parametrus. Katram šim parametram ir sava tāme. Procedūru kalkulācijas, algas, ieguldījums aprīkojumā un kosmētikā, darbinieku saraksts, SPA “ēdienkarte”, personāla apmācības… Jūs detalizēti ieraudzīsiet, kā strādās topošais SPA centrs.
Iegaumējiet, viss iepriekš minētais tiek darīts PIRMS būvniecības darbu uzsākšanas.
Solis Nr. 4. Būvniecība.
Ja visi plāni ir detalizēti, dizains pilnībā izstrādāts, tad būvniecība norit savā gaitā, protams, zem uzraudzības.
Solis Nr. 5. Personāla atlase un apmācības (paralēli ar būvniecību).
Šeit tiek domāti vadītāji, SPA speciālisti/kosmetologi, ārsti, apkopējas un daudzi citi darbinieki. Personālu var apmācīt “no nulles”, atvest no citas pilsētas vai atlasīt kvalificētus darbiniekus uz vietas. Parasti visi trīs veidi tiek apvienoti. Domāt par personālu jāsāk pusgadu pirms centra atvēršanas. Vienu mēnesi pirms atvēršanas jāsāk atstrādāt tehnoloģiskās lapas un jāgatavojas klientu uzņemšanai.
Solis Nr. 6. Gatavošanās SPA centra atvēršanai un atvēršana.
Kā izveidot korektu mārketinga kampaņu? Kā saplānot atklāšanas ceremoniju? Kā no pieņemtajiem darbiniekiem izveidot komandu? Šajā posmā jāatrasina daudzi jautājumi. Ņemot vērā visu iepriekš minēto, var uzskatāmi redzēt, ka SPA centra radīšanā ir iesaistīta vesela komanda ar dažādu nozaru speciālistiem – arhitekti, dizaineri, mārketinga speciālisti, SPA tehnologi, inženieri, biznesa treneri.
Investoram būs daudzi līgumi:
- Ar SPA tehnologiem par kompleksa koncepcijas un tehnoloģiskās projektēšanas izstrādi.
- Ar projektēšanas firmu par projektēšanu, arhitektoniskā noformējuma, iekšējā un ārējā dizaina izstrādi.
- Ar finansistiem par biznesa plāna rakstīšanu.
- Ar kompānijām, kas piegādās nepieciešamo aprīkojumu, izejmateriālus un kosmētiku.
- Ar kompāniju, kas pārbaudīs, apmācīs un gatavos personālu.
Baltijas SPA asociācija pilnībā uzņemas atbildību par koncepcijas izstrādi (punkts 1), biznesa plāna uzrakstīšanu (punkts 3), personāla sagatavošanu (punkts 5).
Un konsultatīvās funkcijas par punktu Nr. 2 (projektēšana) un punktu Nr. 4 (aprīkojums un materiāls).
Viss SPA centra radīšanas process, atkarībā no darba apjomiem, var ilgt no dažiem mēnešiem līdz vienam gadam.